Nuoren seurakunnan veisumessu ja isosten tehtävään siunaaminen

su 5.5. klo 10.00
Nuoren srk:n veisumessu Vesannon kirkossa 5.5. klo 10. Messun jälkeen kirkkokarkit ja -mehut.

Vesannon kirkko

5. sunnuntai pääsiäisestä, Rukoussunnuntai, "Sydämen puhetta Jumalan kanssa".

Tervetuloa entiset ja nykyiset nuoret eli kaikki - tässä messussa lauletaan Nuoren seurakunnan veisuja!
Messun yhteydessä on myös isosten tehtävään siunaaminen.

Rogate (= anokaa, rukoilkaa) poikkeaa muiden pääsiäisen jälkeisten sunnuntaiden latinalaisista nimityksistä sikäli, ettei sitä ole saatu päivän antifonista vaan rukouskulkueista, joita Roomassa järjestettiin 300-luvulta alkaen. Ne korvasivat keväisin pelloille suuntautuneet pakanalliset kulkueet. 400-luvun lopulta lähtien kirkolliset rukouskulkueet sijoittuivat rukoussunnuntain ja helatorstain välisiin arkipäiviin, mistä johtuu niiden myöhempi nimi käyntipäivät.

Rukoussunnuntain tekstit puhuvat siitä, mitä rukoileminen on ja mitä lupauksia siihen sisältyy. Teksteissä kerrotaan myös Kristuksesta suurena esirukoilijana ja rukoilemisen opettajana.

Kolehti: Retriittiohjaajien kouluttamiseen sekä monimuotoisen hengellisen elämän ohjaajakoulutustentoteuttamiseen Hiljaisuuden Ystävät ry:n kautta.

Messussa lauletaan Nuoren seurakunnan veisukirjan lauluja. Messun yhteydessä toimitetaan isosten tehtävään siunaaminen.

Messun jälkeen kirkkokarkit ja -mehut sekä lapsille/nuorille ankkalammen ongintamahdollisuus (kalastusluvat jaetaan kirkossa).

Tätä tapahtumaa on järjestämässä seurakuntamme oma Nuorten vaikuttajaryhmä.

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Nuorille Nuorille