Musiikki seurakunnassa

Musiikki on kaikille.

Musiikki on keskeinen osa kirkon ja seurakunnan toimintaa, se on jollain tavalla läsnä suurimmassa osassa kirkon ja seurakunnan toiminnassa. Musiikilla on suuri merkitys ihmisten välisen yhteyden luojana. Kristus on läsnä ja vaikuttaa myös lauletussa sanassa. Se tuo paljon iloa: kuoro ja lauluryhmät kutsuvat osallistumaan ja konserteissa voi rauhoittua ja levähtää musiikin äärellä.

Seurakunta järjestää runsaasti erilaista musiikillista toimintaa. Asuinalueestasi riippumatta voit osallistua mihin tahansa itseäsi kiinnostavaan toimintaan.

Tule mukaan laulamaan, soittamaan tai kuuntelemaan!

Niiniveden seurakunnassa toimivat säännöllisesti Vesannon kirkkokuoro ja lauluyhtye Loiste.

Vesannon kirkkokuoro

Vesannon kirkkokuoro perustettiin v. 1945. Kirkkokuoron perustaminen ei oikeastaan paljoakaan muuttanut kirkkomusiikkikäytäntöä Vesannolla - antoi sille vain selkeämmät raamit. Jo vuosikymmeniä oli myös kirkossa esitettävästä kuorolaulusta vastanneet vuorollaan Vesannon mies- ja sekakuorot seurakunnan kanttorien johdolla.

Kirkkokuoro harjoittelee jokaisena parittoman viikon torstaina klo 14 Vesannon seurakuntatalolla. Lisäapua laulujen opiskeluun tarjoaa myös kanttorin äänittämät stemmat.

Laulunharrastajana olet lämpimästi tervetullut perinteikkääseen porukkaan!

Kuorotoiminta on maksutonta.

Loiste-kuoro

Loiste on paikallisista ja lähialueiden laulunharrastajista ja musiikkityön johtokunnan jäsenistä koostuva 4-ääninen, noin 15-jäseninen sekakuoro. Kuoro harjoittelee torstaisin klo 17.30-19.00. Harjoitukset ovat vuoroviikoin joko Tervon tai Vesannon seurakuntatalolla. Loiste esiintyy konserteissa ja jumalanpalveluksissa.

Kuoro ottaa riveihinsä uusia laulajia sekä naisiin että miehiin. Lisätietoja saat Joona-kanttorilta!