Lähetys- ja avustustyö on seurakunnan perustehtävä

Se perustuu Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn:

Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." Matt. 28:18-20

Lähetystehtävän toteuttamiseksi seurakunnalla on nimikkolähetti ja kohdesopimuksia. Niiden rahoittamiseksi seurakunta järjestää

• erilaisia tilaisuuksia
  • kerää kolehteja
  • kirpputoritoimintaa

Lähetyksen kirpputori

Kirpputori on avoinna perjantaisin kello 10-16. Kesäkuussa kirpputori on avoinna myös lauantaisin kello 10-14.

Se sijaitsee Vesannon keskustassa.  Arpavoittoja ja myytävää otetaan vastaan jatkuvasti.

Kannatusrengas

Liittymällä nimikkolähetin kannatusrenkaaseen, saat kaikki nimikkokirjeet. Kannatusrenkaaseen voit ilmoittautua mukaan lähetyssihteerille.

Askartelupiiri

Lähetyksen askartelupiiri kokoontuu Vesannon Ystävänkammarilla talvikaudella joka toinen viikko. Lisätietoja askartelupiirin kokoontumisista löytyy tapahtumahausta.

Lähetyksen kannatuskohteet

Seurakunta on tehnyt nimikkosopimuksen Suomen Lähetyseuran kanssa Terhi Teiskonlahden työn tukemiseen. Lisäksi Suomen Lähetysseuran kanssa on palvelusopimus Lasten Pankin tukemiseksi.

Kirpputoritoiminnan kautta tuetaan mm. Suomen Lähetysseuran Lasten Pankkia, jonka kautta apua lähetetään kiireellisiin kohteisiin tilanteen mukaan.

"Kaikkeen maailmaan  viekää joutuisaan Jeesuksen rakkauden ilosanomaa!"

Nimikkolähetti, valtiotieteiden maisteri, diplomi-insinööri, Terhi Teiskonlahti toimii Suomen Lähetysseuran lähettämänä hankehallinnon asiantuntijana Nepalissa. Hänen työsarkansa käsittää mm. ilmastokestävien elinkeinojen ja katastrofeihin varautumisen tukemista ja vammaisten ihmisten aseman parantamista (esimerkiksi koulutukseen pääseminen). Työtä tehdään yhdessä paikallisten yhteistyökumppaneiden kanssa.