Apua ja tukea

Älä jää yksin vaikeassa elämäntilanteessa.

Jos mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdevaikeudet, päihdeongelmat, taloudelliset vaikeudet tai muu jokin huoli, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen.

Voit varata ajan henkilökohtaista tapaamista varten diakonin kanssa puhelimitse. Diakoniatoimistot sijaitsevat Vesannon seurakuntakodilla (Terveystie 5) ja Tervon toimistotalolla (Pappilantie 3). Diakoni tekee myös kotikäyntejä. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

Diakoniatyö järjestää hävikkiruokajakoa Tervon virastotalolla/diakoniatoimistolla kerran kuukaudessa. Vesannolla ruokajakelu järjestetään Vesannon helluntaiseurakunnalla maanantaisin.

Niiniveden seurakunta on mukana Yhdessä tehden -tukea, tekoja ja hyvinvointia -hankkeessa. Hanke on suunnattu erityisesti työttömille ja työelämän ulkopuolella oleville aikuisille sekä heidän perheilleen. Tukea annetaan aineellisena apuna, 40 euron arvoisina maksukortteina sekä ohjaamalla avuntarvitsija oikeanlaisen avun piiriin.

Päällekkäin pinotut puiset leikkipalikat muodostavat sanat "Apua, Iloa, Tukea"

Ota rohkeasti yhteyttä: Diakoni Veera Raatikainen puh. ja Whatsapp 040 830 1724

Lisäapua voit saada ohessa olevista kirkon yleisistä pikalinkeistä elämän eri tilanteisiin.

Tutustu myös muihin seurakuntamme yhteistyömuotoihin.

Aina ei jaksa yksin. Silloin voit soittaa tai chatata Kirkon keskusteluapuun tai ottaa yhteyttä omaan tai sinua lähellä olevaan seurakuntaan.

Henkinen hyvinvointi

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin