Kiitos luomakunnasta -konsertti

konsertti

Tervon kirkko

Kiitos luomakunnasta - laulu-, urku- ja kuoromusiikin konsertti Tervon kirkossa

Konsertti on yksi osa neljän konsertin sarjasta, jonka tarkoituksena on esitellä paikkakunnan urkuja, (Suonenjoki, Rautalampi, Tervo ja Vesanto) sekä rikastuttaa lähikuntien musiikkielämää. Konsertit toteutetaan Sibelius-Akatemian kirkkomusiikin opiskelijoiden ja seurakuntien yhteistyönä. Konserttiin on vapaa pääsy.

Tämän konsertin teemana on kiitollisuus luomakunnasta. Konsertissa kuullaan kantaesitys luomakunnan sunnuntain aiheeseen sävelletystä kantaatista. Kantaatti pohjautuu luomakunnan sunnuntain psalmiin sekä virteen ”Luodut te Herraa kiittäkää”. Kantaatti on sävelletty solistille, kuorolle ja uruille. Toinen tähän konserttiin sävelletty teos on kolmiosainen laulusarja lauluäänelle ja pianolle. Laulujen tekstit ovat syntyneet luomakunnan teeman ympärille. Urkumusiikin näkökulman konserttiin tuo Kaj-Erik Gustafssonin koraalifantasia ”Luodut te Herraa kiittäkää”. Tämä teos takentuu virren 455 sävelmän pohjalle.

Kanttori
Terveystie 5
72300 Vesanto

Olen vapaalla yleensä ti-ke.